多読クラス(中高生)- Speaking/Writing

投稿者: Kappa-nami 投稿日:

多読クラス(中高生)の Speaking/Writing

テーマ:Bionics の場合

難しいテーマの場合、話す/書く ためには、予習が必要

予習用の資料は8つ。(参考:Seesawの画像)

  • 授業中、10-20分で、読書の合間に予習
  • 辞書は使わない
  • 複数の資料に目を通す
  • すべての資料を見る/読む 必要はない

辞書を引かずに情報をいくつもインプットして理解しようとする
プロセスは、AIの機械学習と似ている

情報をたくさんインプットすることで生徒は自分なりにテーマを理解する。

その後でテーマに関する質問や議題について、Speaking/Writing する。

  1. How would you use bionics?
  2. Would you use bionic items, such as powered suits, bionic arms and bionic legs, even you don’t have physical disability?
  3. What will happen if bionics get versatile in the future?
  4. Do you think non-disabled people will start using bionic items in the future? 
  5. What are the pros and cons of using bionic items?
  6. What kind of bionic items do you want to use?
  7. Are bionics really needed for non-disabled people?
  8. For which part of your body do you want to use bionics?
  9. How much will bionic legs cost 20 years later?
  10. What kind of augmented bionic items do you want?
  11. Which will you choose, a bionic item or your natural body?

*上記質問は、生徒が即興で考えたもの
*生徒は日本語で質問文を考えたため講師が英語に訳した

Speaking/Writing の特徴は、テーマ予習のときに、多読で培った手法を使っていることです。

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